За разширяване
обхвата на
социалните
услуги, които предоставя Домашният
социален патронаж
, освен приготвяне и доставка на храна
по домовете :
- поддръжка на личната хигиена и хигиена в жилището / по желание/
- помощ в общуването и осъществяване на социални контакти
- оказване на битови услуги – закупуване на хранителни продукти, медикаменти и вещи от първа необходимост със средства на абоната, заплащане на електрическа енергия, ВиК и телефонни разходи, данъци със средства на обслужваното лице
- оказване на помощ и съдействие при изготвяне на документи за Дирекция”Социално подпомагане”, Общинска администрация, ТЕЛК и др.
- Извършване на медицински манипулации (предписани от лекар)
- съдействие при необходимост от извършване на социално-правна консултация
- Администриране на социални услуги „ Личен асистент”, „Домашен помощник”, „Социален асистент”
- Изготвяне на индивидуални планове за всеки ползвател и преглед на плановете.
- Подпомагане на лицата желаещи да ползват социални услуги при попълването на „Формуляр за оценка на потребностите от социални услуги”.
- Изготвянето на инструмент за оценка на потребностите от социални услуги”- общинска дейност.
- Сформиране на мултидисциплинарен екип за предоставяне на услугите - социален работник, мед. сестра, санитар и др. при необходимост (почасово)
ЗА ОБРАЗОВАНИЕТО НА ПАЗАРДЖИК
Доколко образователната политика на община Пазарджик може да зависи от волята и желанието за иновации и положителна промяна от страна на един човек и възможно ли е тя да бъде подложена на контрол от страна на същия? Категоричният отговор е „да”, когато има ясна цел и желание да се работи в тази област от позициите на общински съветник.
Ще маркирам пет основни направления, с които ще положа максимални усилия да подобря и променя сега съществуващото статукво:
1. Гражданско управление на образованието (училищните настоятелства).
Засилващата се автономност на училищата и детските градини логично предполага повече обществен контрол над дейността на директорите и учителите. Законодателството даде възможност на директорите на училища и детски градини сами да управляват финансовите средства и да развиват училищния мениджмънт. Точно поради тези обстоятелства е необходимо възраждане на обществения характер на българското образование. С типични примери за това изобилства нашата история. Съвременен начин за гражданско управление на образованието са днешните Училищни настоятелства. Идеята ми е те да се изпълнят със съдържание и да е ефективна работата им във всяко училище и детска градина. За целта смятам да учредя Национален съвет (напиши точно как ще се нарича) който да подпомага и координира дейността на всички УН.
2. Квалификация на педагогическите кадри в училищата и ДГ.
Поставям квалификацията на водещо място в изложението си, тъй като тя е от първостепенно значение за подобряване на качеството на обучение и възпитание на децата в училищата и детските градини на територията на община Пазарджик. В тясна координация с дейността на комисията по образование към общински съвет – Пазарджик и със структурата на Регионален инспекторат – Пазарджик, ще съдействам за организирането на различни квалификационни форми с директори и учители на територията на община Пазарджик. Използвайки познанствата с различни по тематика, подходящи и значими лектори, ще съдействам за организирането и провеждането на различни актуални квалификационни курсове.
Ще активирам община Пазарджик да проведе квалификация на директорите на училища и ДГ в посока вътрешен одит и развитие на Система за финансово управление и контрол (СФУК).
3. Подпомагане на директорите на училища и детски градини при разработването на проекти, чийто бенефициент е община Пазарджик.
Целта на тази дейност е многопосочна – като се започне от подобряване на МТБ и се стигне до иновации в образователно възпитателния процес (ОВП). Спечелените и реализирани проекти ще подпомогнат осигуряване на:
Доколко образователната политика на община Пазарджик може да зависи от волята и желанието за иновации и положителна промяна от страна на един човек и възможно ли е тя да бъде подложена на контрол от страна на същия? Категоричният отговор е „да”, когато има ясна цел и желание да се работи в тази област от позициите на общински съветник.
Ще маркирам пет основни направления, с които ще положа максимални усилия да подобря и променя сега съществуващото статукво:
1. Гражданско управление на образованието (училищните настоятелства).
Засилващата се автономност на училищата и детските градини логично предполага повече обществен контрол над дейността на директорите и учителите. Законодателството даде възможност на директорите на училища и детски градини сами да управляват финансовите средства и да развиват училищния мениджмънт. Точно поради тези обстоятелства е необходимо възраждане на обществения характер на българското образование. С типични примери за това изобилства нашата история. Съвременен начин за гражданско управление на образованието са днешните Училищни настоятелства. Идеята ми е те да се изпълнят със съдържание и да е ефективна работата им във всяко училище и детска градина. За целта смятам да учредя Национален съвет (напиши точно как ще се нарича) който да подпомага и координира дейността на всички УН.
2. Квалификация на педагогическите кадри в училищата и ДГ.
Поставям квалификацията на водещо място в изложението си, тъй като тя е от първостепенно значение за подобряване на качеството на обучение и възпитание на децата в училищата и детските градини на територията на община Пазарджик. В тясна координация с дейността на комисията по образование към общински съвет – Пазарджик и със структурата на Регионален инспекторат – Пазарджик, ще съдействам за организирането на различни квалификационни форми с директори и учители на територията на община Пазарджик. Използвайки познанствата с различни по тематика, подходящи и значими лектори, ще съдействам за организирането и провеждането на различни актуални квалификационни курсове.
Ще активирам община Пазарджик да проведе квалификация на директорите на училища и ДГ в посока вътрешен одит и развитие на Система за финансово управление и контрол (СФУК).
3. Подпомагане на директорите на училища и детски градини при разработването на проекти, чийто бенефициент е община Пазарджик.
Целта на тази дейност е многопосочна – като се започне от подобряване на МТБ и се стигне до иновации в образователно възпитателния процес (ОВП). Спечелените и реализирани проекти ще подпомогнат осигуряване на:
- достъпна архитектурна среда,
- наличие на здравословна и сигурна среда,
- наличие на функционални и модерно оборудвани кабинети и класни стаи,
- достъпни за всички ученици по всяко време на учебния ден библиотека и интернет зала,
- спортни съоръжения и игрища, достъпни за всички ученици в учебно и извънучебно време,
- наличие на помещения за хранене и почивка,
- функционално работно място на учителя – осигурен постоянен достъп до интернет и до актуална научна и педагогическа литература.
4. Осмисляне на свободното време на учащите се – база, фестивали, конкурси, състезания и др.
Дейностите за осмислянето на свободното време на учащите се са изключително важни. От тях зависи правилното развитие на децата ни, както във физическо, така и в духовно, социално, нравствено, културно и всяко друго отношение.
Дейностите за осмислянето на свободното време на учащите се са изключително важни. От тях зависи правилното развитие на децата ни, както във физическо, така и в духовно, социално, нравствено, културно и всяко друго отношение.
От прегледа на Националния календар на дейностите за учебната 2011/12 г., одобрен от Министерството на образованието, младежта и науката става ясно, че община Пазарджик (за разлика от другите общини в страната ни) не предлага инициативи на национално ниво, свързани с провеждането на състезания, конкурси и други младежки прояви за осмисляне на свободното време на учащите се. Смятам да създам условия за организирането и провеждането на прояви на национално ниво, свързани с осмисляне на свободното време на учащите се.
5. Работа с даровити деца – откриване, обезпечаване, стипендии за бъдещо развитие.
Общоизвестно е, че образователната ни система открай време има един голям дефект. Винаги се е обръщало повече (да не кажа единствено) внимание на изоставащите ученици, с тях се е работило извънредно, отчетите на педагозите са били насочени в тази посока. А всички ще се съгласите с мен, че даровитите деца са бъдещето на нацията ни. Системата ни обаче се задоволява да им осигури отличните оценки и всичко приключва дотук. Ако децата нямат амбициозни родители, които да ги насърчават и изискват от тях повече от онова, което им дава образователната система, те си остават само отличници в клас.
Смятам да подпомогна директорите на училища и детски градини в общината чрез проектиране на система за откриване, обезпечаване и бъдещо развитие на даровитите деца.
5. Работа с даровити деца – откриване, обезпечаване, стипендии за бъдещо развитие.
Общоизвестно е, че образователната ни система открай време има един голям дефект. Винаги се е обръщало повече (да не кажа единствено) внимание на изоставащите ученици, с тях се е работило извънредно, отчетите на педагозите са били насочени в тази посока. А всички ще се съгласите с мен, че даровитите деца са бъдещето на нацията ни. Системата ни обаче се задоволява да им осигури отличните оценки и всичко приключва дотук. Ако децата нямат амбициозни родители, които да ги насърчават и изискват от тях повече от онова, което им дава образователната система, те си остават само отличници в клас.
Смятам да подпомогна директорите на училища и детски градини в общината чрез проектиране на система за откриване, обезпечаване и бъдещо развитие на даровитите деца.